Hoe werkt het?

Paniekmelding.nl is er voor de veiligheid van uw leerlingen en uw medewerkers. Op het moment dat er een dreigende situatie ontstaat en een medewerker assistentie nodig heeft, hoeft deze enkel de app 'Paniekmelding' te openen waarmee automatisch paniek wordt gemeld.

Allereerst dienen medewerkers te beschikken over een smartphone (iPhone, Android of Windows Phone).

  • iPhone
  • Android
  • Windows Phone

Om te kunnen bepalen welke medewerkers gealarmeerd dienen te worden, wordt uw schoolgebouw door Qtopia eenmalig digitaal in beeld gebracht. Paniekmelding.nl kan nu aan de hand van looproutes berekenen welke medewerkers het dichtst bij de paniekmelding in de buurt zijn. Schoolgebouwen worden door Qtopia digitaal in kaart gebracht, o.a. op basis van plattegronden zoals hieronder weergegeven.

U importeert uw medewerkers vanuit bijvoorbeeld de Active Directory, zodat alle medewerkers inclusief hun mobiele telefoonnummers en e-mailadressen binnen paniekmelding.nl bekend zijn.

Een medewerker constateert paniek, hij opent de app welke na 5 seconden melding maakt.

Paniekmelding.nl ontvangt de melding en herkent de melder. Paniekmelding.nl bepaalt conform de instellingen van uw school hoeveel medewerkers u wilt alarmeren en op welke manier (e-mail en/of sms). E-mailberichten en/of SMS-berichten worden verstuurd aan de te alarmeren medewerkers.

De gealarmeerde medewerker opent de app en annuleert binnen 5 seconden het maken van een nieuwe melding. Vervolgens bekijkt de medewerker de details over de ontvangen paniekmelding en kan hierdoor direct assistentie gaan verlenen.


Heeft u vragen en/of wensen die niet beantwoord worden door bovenstaande beschrijving? Neem contact met ons op, wij staan u graag te woord.